maddox

czyli jakiego imienia nie mozna w Polsce zarejestrowac

środa, stycznia 18, 2006

1% podatku

nie wiem, co to są podatki. wiem, co to są szpitale, co to są chore dzieci i co to są bardzo chore dzieci. i dlatego zachęcam tych, co wiedzą, co to są podatki i co płacą jakies podatki, aby 1% podatku wpłacili na rzecz Wrocławskiego Hospicjum dla Dzieci, zamiast zaplacic ten 1% podatek do urzędu skarbowego.

mój tata się zna na podatkach i tak mówi (chyba mądrze, choc dla mnie belkot...):

Kwotę równą 1% podatku (zaokrągloną w dół do dziesiątek groszy) trzeba wpłacić do 2 maja 2006, ale nie później niż do dnia złożenia (wysłania, zaniesienia) rocznej deklaracji podatkowej, na konto Wrocławskiego Hospicjum dla Dzieci.
Więcej danych o przepisach związanych z 1% podatku: podatki.pl (trzeba sie nieodplatnie zarejestrowac zeby cos poczytac)

Nazwa rachunku:
Fundacja "Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową" ul. Świdnicka 53, 50-030 Wrocław
PKO BP IV oddział Wrocław nr konta 36 1020 5242 0000 2802 0131 1737
Przykładowy tytuł: "1% podatku - wpłata na rzecz organizacji pożytku publicznego"
.

Jak rozliczyć?
Odejmuje się zapłaconą kwotę (do wysokosci limitu) w PIT-36 (pozycja 179) i w PIT-37 (poz. 111). No i urząd albo oddaje więcej pieniędzy, albo się mu mniej wpłaca.
Wydruczek potwierdzenia przelewu przechowuje się do końca 2011 roku.


warto też przeczytać: Raport: w jakich warunkach umierają wrocławianie - na zdjęciu mój pan doktor ulubiony

5 Comments:

Anonymous Anonimowy said...

Maddox coś Ci powiem, ja też się w ogóle nie znam na podatkach. Dobrze, że jest Twój tata. A Zusy??? już nie wspomnę...

4:24 PM  
Anonymous Anonimowy said...

Podatki to poprostu kwota który my zarabiamy, a Państwo nam ją zabiera i zwykle sporo marnuje. Ten 1% można właśnie uratować ...

6:58 PM  
Anonymous Anonimowy said...

uratować w sensie przed zmarnowaniem ...

6:59 PM  
Anonymous Anonimowy said...

a tam zaraz zmarnowac
2 miliony ludzi do administracji publicznej! niech zyja!!!

a ci zza plota jutro maja ostatni dzien na zlozenie pita 11a. niech sie spiesza

1:15 AM  
Anonymous Anonimowy said...

czego ja już nie wspieram, dzieci z Sudanu, Rwandy, polskie dzieci, polskie szpitale, teraz jeszcze trzeba zaopiekować się hospicjum. A ja się zastanawiałam dlaczego na nic mnie nie stać. Teraz mi się przypomniało. Ale skoro można w ten sposób nie tylko pieniadze uratować przed "zmarnowaniem"...
k.

3:31 PM  

Prześlij komentarz

<< Home